Podiumplaatsen tijdens de eerste races

In onze voorgaande blogs heeft u alles kunnen lezen over de voorbereidingen voor seizoen 2017. Nu was het eindelijk zover en reisden we af naar het schitterende circuit van Spa-Francorchamps voor het eerste raceweekend. De organisatie had een mooie formule 1 pitbox voor ons gereserveerd om ons commandocentrum in te richten. Vanuit hier zouden we in totaal meer dan 10 race uren gaan beleven.

De vrije trainingen stonden in het teken van het inremmen van remblokken en afstellen van de auto. Hierna begon het echte werk. Omdat we dit weekend twee races hadden, moesten we ook twee maal kwalificeren. Beide kwalificaties werden in de regen verreden. We wisten beslag te leggen op de tweede startplaats voor de race op zaterdag en de race op zondag mochten we als vierde aanvangen.



Vanaf de tweede startplaats wist Eric direct de leiding te pakken tijdens de vier uur durende race op zaterdag. In de regen was er echter geen kruit gewassen tegen de Van der horst BMW die hem na een aantal ronden wist te passeren. Mick nam het stuur over en ging de natte baan op. Helaas kon Mick het niet goed vinden met het natte Spa en viel terug naar een zesde plaats. Toen Carlo hierna instapte werd besloten op de regenbanden te blijven rijden op de opdrogende baan. Carlo wist de vijfde plaats terug te veroveren, maar belangrijker nog wist hij de aansluiting met de voorgangers weer terug te krijgen. Voor de laatste stint kreeg Eric verse slicks mee voor de bijna droge baan en mocht hij de wagen naar de finish rijden. Eric wist nog twee deelnemers in te halen en de derde plaats te veroveren. Zo mochten we toch nog naar het podium.



Zaterdagavond werd de wagen weer helemaal nagekeken door de mannen en aten we soep en hamburgers in de pitbox van Marije.

Zondag stond er een race van 400 minuten op het programma. In tegenstelling  tot zaterdag was het nu droog. Eric nam de start weer voor zijn rekening en wist wederom de leiding te pakken in de oranje BMW. In zijn kielzog volgde de witte BMW van GD Sport. Deze passeerde hem later en zo gaf hij de BMW op de tweede plaats over aan Carlo. Deze was aanvankelijk goed op weg, maar maakte helaas een foutje op de baan, waardoor we een tijdstraf kregen en terugvielen naar een derde plaats. Eric mocht het stuur weer van Carlo overnemen en wist op een glibberig vochtig circuit de tweede plaats terug te pakken ten kosten van DZ Competition. Mick zette de koers voort en verloor de tweede plaats weer aan onze directe buren in de pitsstraat. Carlo wist de derde plaats vast te houden en bracht zo de Offenga bolide op podiumkoers aan de finish.

Wij hebben uw aanmelding voor onze nieuwsbrief ontvangen.

Op de hoogte blijven van nieuws en updates rondom Offenga? Meld je aan!