Product

Wat als een onderdeel niet past?

Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of ontvangen hebben, dan kunt u het onderdeel aan ons retourneren binnen 14 dagen vanaf de dag van ontvangst. U dient het product in originele staat en verpakking aan ons te retourneren. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze voorwaarden.

Hoe bepaal ik links en rechts?

Links is de bestuurderskant. Rechts is de passagierskant.

Wat betekent statiegeld?

Over bepaalde artikelen wordt statiegeld geheven. Van deze artikelen ontvangen wij graag het “oude” artikel dat u hebt vervangen, retour. Na ontvangst van het oude artikel, storten wij het statiegeld terug op uw rekening. 

Wat is een BMW nummer?

Een BMW origineelnummer is opgebouwd uit een aantal getallen. Bijvoorbeeld. 51 13 1 713 823. De eerste 2 getallen staan voor de hoofdgroep waar deze onderdelen in horen. de tweede 2 getallen staan voor de subgroep en de rest is een uniek nummer voor het onderdeel. Er kunnen aan 1 onderdeel meerdere BMW origineelnummers toegekend zijn. dit heeft met ontwikkelingen of wijzigen van het produkt te maken.

Bestelprocedure

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen via de webshop van www.offenga.nl is heel eenvoudig.
1. Allereerst dient u het gewenste artikel te selecteren. U kunt het artikel vinden via de zoekfuncties op merknaam, serienummer van uw BMW of categoriesoort;
2. Plaats het gewenste artikel in uw winkelwagen. Bent u op zoek naar meerdere artikelen dan kunt u verder gaan met uw zoektocht. Uw reeds geselecteerde artikel blijft in de winkelwagen staan;
3. Klaar met winkelen? Klik op “Afrekenen” om verder te gaan met uw bestelling;
4. Om de bestelling te kunnen verwerken, vragen wij u enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Heeft u al een account bij ons dan kunt u inloggen met uw inloggegevens. Wanneer u voor het eerst een aankoop doet bij ons, dan dient u een account aan te maken;
5. Vervolgens kiest u op welke manier u wilt betalen;
6. Als laatste stap klikt u op de knop “bestelling afronden”, waarna u een bevestiging van uw bestelling ontvangt.

Hoe weet ik welk onderdeel ik moet bestellen?

Selecteer in de linkerkolom “Kies een serie” voor welk model u een onderdeel zoekt. Vervolgens komt u in de 'onderdelen catalogus' die onderdelen laat zien die specifiek voor het gekozen model geschikt zijn. Bij twijfel kunt u altijd even met ons bellen op telefoonnummer 0517-390379, keuze 3.

Ik kan een onderdeel niet vinden in de online shop, wat nu?

Indien u op zoek bent naar een onderdeel welke niet in onze online shop te vinden is, kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0517-390379, ook kunt u het contactformulier op onze website invullen. Wij kijken dan voor u of wij het onderdeel toch voor u kunnen leveren tegen een concurrerende prijs.

Kan de bestelling ook worden afgehaald?

Het is mogelijk om uw bestelling bij ons pand aan de Van Harinxmaweg 10 te Franeker af te halen. Indien het product op voorraad is, kunt u dezelfde dag over het product beschikken. Bel voor de zekerheid even met onze klantenservice op 0517-390379 om teleurstellingen te voorkomen.

Wat is de garantietermijn?

Op nieuwe onderdelen is geen andere garantie van toepassing dan die welke door de fabrikant cq importeur wordt verstrekt. dit kan varieren van 6 maanden tot 4 jaar.
Garantie op gebruikte onderdelen is wettelijk bepaald op 3 maanden na aanschaf en tenminste 100% werkend op de dag van levering, mits anders aangegeven. 

Offenga BMW Specialist BV garandeert voor wat betreft door haar te verrichten werkzaamheden dat deze op vakkundige wijze zullen worden verricht. De garantie voor werkzaamheden houdt in dat in geval van ondeugdelijke werkzaamheden de werkzaamheden nogmaals zullen worden uitgevoerd. Indien de alsnog door Offenga BMW Specialist BV  uit te voeren werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol zijn, heeft de klant als enige remedie recht op teruggave van de betaalde kosten. Geen garantie wordt verstrekt op opgedragen noodreparaties.

De aanspraken op garantie vervallen indien:
a. de klant niet binnen 8 dagen na oplevering, zo spoedig mogelijk na het constateren van de gebreken Offenga BMW Specialist BV op de hoogte stelt; of
b. Offenga BMW Specialist BV niet in de gelegenheid wordt gesteld de gebreken alsnog te verhelpen; of
c. derden zonder toestemming of voorkennis van Offenga BMW Specialist BV werkzaamheden hebben verricht die in verband staan met de door Offenga BMW Specialist BV verrichte werkzaamheden ten aanzien waarvan een beroep op de garantie wordt gedaan. 

Kan ik een product retourneren?

U kunt een artikel binnen 14 werkdagen ruilen of retourneren. Deze afkoelingsperiode gaat in op de dag van ontvangst van het pakket. Indien redelijkerwijs mogelijk, dient het product compleet en in de oorspronkelijke verpakking geretourneerd te worden. Bekijk hier aan welke voorwaarden u moet voldoen om een product te retourneren. Let op: gebruik altijd het retourformulier!

Voor wie zijn de kosten van retourneren?

De verzendkosten voor het retourneren van artikelen zijn voor rekening van de klant tenzij anders afgesproken. 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, dan kunt u klikken op “wachtwoord vergeten” bij het inlogscherm. Door hier uw e-mailadres in te vullen, wordt uw wachtwoord binnen enkele seconden per e-mail naar u toegestuurd.
Indien u niet langer toegang hebt tot het e-mailadres dat bij ons bekend is, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Waar kan ik mijn chassisnummer vinden?

Het chassisnummer van uw auto staat altijd op het kentekenbewijs en begint vrijwel altijd met WBA, WBS of WMW (Voor MINI modellen)

Ook kunt u dit nummer onder de motorkap op het zwarte typeplaatje vinden of op een plek waar BMW dit nummer heeft ingeslagen. (Veerpoot, parrefanplaat e.d.) Bij nieuwere modellen bevind het zwarte typeplaatje zich in de deursponning aan de bestuurderszijde.

Door de laatste 7 tekens (meestal 2 letters en vijf cijfers) in onze webshop in te voeren kunt u alle onderdelen vinden die op uw auto zijn toegepast. Deze resultaten zijn exacter dan wanneer u op kenteken zoekt (Uw auto is immers eerder gebouwd dan dat deze op naam is gekomen en van een kenteken is voorzien).

Ik wil nog een artikel toevoegen aan mijn bestelling

Heeft u een bestelling gedaan en komt u er achter dat u toch nog één of meerdere onderdelen nodig heeft welke u nog niet besteld heeft? Wij kunnen ons voorstellen dat u geen zin heeft om hier weer verzendkosten voor te moeten betalen. Dit is gelukkig ook niet nodig! Via de onderstaande stappen kunt u eenvoudig extra onderdelen bij uw bestelling toevoegen zonder dat u opnieuw verzendkosten zal moeten betalen.

  1. Zet het gewenste onderdeel / de gewenste onderdelen in uw winkelwagen.
  2. Ga verder naar afrekenen zoals u normaal de bestelling zou afronden.
  3. Bij de stap verzendopties kiest u nu voor de optie "Afhalen in Franeker (Friesland)"
  4. Hierna komt u bij de stap betalen. Hier kiest u om de betaling te voldoen via iDeal, creditcard of PayPal. Geef hierbij in het opmerking veld aan met welk bestelnummer deze order samengevoegd moet worden.
  5. Nadat deze bestelling is voldaan en u de opmerking erbij heeft gezet zorgen wij dat uw bestelling hier samengevoegd wordt en u het in 1 zending binnen krijgt.
     

Voorraadstatus

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

Op de productpagina staat onder het artikelnummer de huidige voorraad status van dat product. 
Zolang er een groen vinkje bij staat dan is het artikel bij ons voorradig. Mocht dit onverhoopt toch niet het geval zijn dan neemt onze klantenservice telefonisch contact met u op om de verwachte levertijd te bespreken.

Het komt soms voor dat een artikel op het moment van bestellen niet voorradig is. Er staat dan een oranje icoontje bij. Het kan echter betekenen dat het betreffende artikel diezelfde dag alweer bij ons binnen gekomen is en wij dus wel gewoon leveren kunnen. Neemt u gerust contact met ons op zodat wij dit telefonisch kunnen aangeven.

Tel : 0517-390379